Allmänna Köpvillkor

Dessa allmänna villkor gäller för www.starofscandinavia.se som drivs av Accline AB (org nr 556771-8894), nedan kallat Accline
Priser som anges inklusive moms i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) är de gällande.

Allmänt
Vid försäljning till konsument tillämpar Accline de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns på www.kov.se.

Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

Betalningssätt

Klarna Checkout
Accline samarbetar med Klarna AB och använder deras betallösning Klarna checkout för fakturabetalning, kort och bankbetalning. Det innebär att din faktura och därmed din skuld överförs till Klarna AB. Betalningsvilkor är 14 dagar netto, efter att beställningen skickats från vårt lager. Fakturan skickas enbart på mail. Du måste vara över 18 år och ha en folkbokföringsadress i Sverige för att få handla på faktura. Maxbelopp för fakturaköp är 10.000 kr. Av säkerhetsskäl kan odrar med fakturabetalning endast skickas till den adress där man är folkbokförd. Om inte Klarna ABs krav är uppfyllda kommer du att ombedjas välja ett annat betalningsalternativ.

Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, om beloppet är under 60 kr tillkommer 29,00 kr och är beloppet över 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer.

Max belopp för Klarna faktura är 10000 Kr.

Klarna – Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning. Det finns flera alternativ att välja på och du väljer det mest passande. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela den kvarvarande skulden. Du kan ha från 1000 Kr upp till 50000 kr på ditt delbetalningskonto. Alla köp du gör via Klarnas tjänst dela upp betalningen sammanställs på en kontofaktura månatligen.
Enkelt och smidigt. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett alternativt betalningssätt.
Klarna kommer skicka ett kontoavtal för underskrift hem till dig om ditt köp är högre än 1500 kr. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.
Läs mer om de allmänna kontovillkoren på http://www.delauppbetalningen.se/kontovillkor.pdf
Delbetalningsalternativ Kampanj

Kontoavtal Klarna kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift.
På avtalet framgår när avtalet skall vara Klarna åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Klarna åter tillhanda kommer Klarna skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor.
Kreditprövning Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna Europe AB inhämtar en kreditupplysning.
Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna AB på 08-120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan även skicka e-post till info@klarna.se.

Beställning
Beställning av Accline produkter sker via starofscand.se. För att en beställning skall vara bindande för Accline AB, måste beställningen skriftligen bekräftas av Accline före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt utgått eller av annan anledning produkten inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Accline ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt trots att kunden beställt densamma enligt ovan.

På starofscand.se ingår alltid moms i angivet pris. Fraktkostnad tillkommer alltid vid beställning av produkter (förutom då kunden lägger en beställning på 300 kr eller mer). . Accline levererar produkterna i samarbete med Posten. Leveranstiden är normalt 2 till 4 arbetsdagar om produkterna finns på Acclines lager. Produkternas aktuella lagerstatus står angivet på starofscand.se under varje specifik produkt.
Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet.

Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från Accline. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Hävning av köp skall ske skriftligen via e-post till kundtjanst@accline.se. Accline förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.
Accline ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Accline.
Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till Accline kundservice inom skälig tid. Accline uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall kunden kontakta Accline kundtjänst på e-post: kundtjanst@accline.se eller telefon: 0121-146 80. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Accline har fraktfritt när kunden lägger en beställning på 300 kr eller mer.

Ångerrätt
Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Accline erbjuder alltid 20 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller endast om produkten är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.

Reklamationer och serviceärenden
Vid reklamationer, garantiärenden skall kunden kontakta Acclines  kundtjänst via e-post: kundtjanst@ accline.se eller telefon: 0121-14680. Vid reklamation skall Accline egna frakthandlingar användas. Kunden får frakthandlingarna genom att kontakta Accline kundservice. Accline kan ej ersätta fraktkostnad om kunden har skickat en reklamation på egen hand, utan att först ta kontakt med Accline kundtjänst. Serviceärenden vid eventuella felaktigheter, skador och dylikt som uppstått av någon annan anledning skall betalas av kunden, i enlighet med Konsumentköplagens eller Köp-lagens regler.

Garanti och reklamationsrätt
Accline säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Accline, varpå kunden erhåller fri reparation alternativt ny produkt. Produktgarantin gäller inte då Accline ej kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller ej vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende,. Kundens faktura eller kvittens gäller som garantibevis.
Bilder på hemsidan

Vi försöker att återge färger och nyanser på våra produkter så exakt som möjligt men vi kan tyvärr inte garantera att de bilder som visas på webshopen uppfattas som precisa i verkligheten.

Möjliga faktorer till eventuella nyansskillnader kan exempelvis bero på bildskärmens inställning.

Om ni som kund upplever olikheter i färg på angiven bild enligt hemsidan och er mottagna produkt så ber vi er kontakta oss via kundtjanst@accline.se.

 

Ändrade uppgifter

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga eller ändrade uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuellt feltryck i produktinformation, pris och lagersaldo.

 

Ändrat förfogande

Vid utlämning utav försändelse hos närmsta postombud behövs alltid giltig legitimation visas. Endast den personen vars namn står på adressetiketten kan hämta ut försändelsen. Önskar du som kund att ändra några av de angivna uppgifterna eller vill du att ditt paket skall finnas tillgängligt för dig att hämta ut senare än ordinarie tid som är 14 dagar efter ankomst, kontakta oss via mail. Denna tjänst har en administrations avgift på 250: – som bekostas av kunden.

 

Personuppgifter
När du genomför ett köp på Accline behöver du ange vissa personuppgifter får att vi ska kunna leverera varan till dig; namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter använder vi för att kunna fullfölja våra åtaganden mot dig som kund, vid garantiärenden samt för försäljningsstatistik. Angiven e-postadress används även för marknadsföring om du valt detta alternativ i dina kontoinställningar. Vid val av ett betalningssätt som kräver kreditupplysning (delbetalning och Klarna Faktura) krävs även personnummer utöver ovan nämnda uppgifter.

Angivna personuppgifter sparas i vårt system i 10 år.

Enligt föreskrifterna i Personuppgiftslagen (PUL) har du som kund hos oss rätt att få ett registerutdrag med information om vilka personuppgifter vi har registrerat om dig. För få ett sådant utdrag vänligen kontakta oss på kundtjanst@accline.se
Accline AB lämnar inte ut eller säljer personuppgifter vidare till tredje part. Tredjepart kan endast få tillgång till de uppgifter som är nödvändiga för att utföra särskilda tjänster för Accline. I sådana fall undertecknas strikta avtal för att säkerställa informationssäkerheten. Accline bestämmer dessutom alltid hur behandlingen av uppgifterna ska ske.

Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.

Cookies
Liksom de flesta andra nätbutiker använder Accline cookies. Användningen sker i enlighet med lagen om elektronisk kommunikation. En cookie är data som lagras i webbläsarens internminne och som ska ge dig en bättre och mer relevant användarupplevelse när du besöker en webbplats.
Accline använder cookies bland annat för att kunna underlätta näthandeln för dig med tillgång till inloggning, kundvagn, genomförande av köp och automatisk visning av relevanta produkter på din sida. Vi använder också cookies till statistik för att lära oss mer om vad våra kunder är intresserade av, så att vi kan göra våra webbsidor ännu mer användarvänliga.
I cookies lagras information om: IP-adress, webbläsaren som används, operativsystem, vilken bredbandsleverantör man använder, samt data över besökta undersidor och datum/tidpunkt för besöket. Vi lagrar aldrig information som kan identifiera användaren.
Om du vill undvika användning av cookies kan du ställa in webbläsaren på att inte godkänna cookies automatiskt. Läs om inställningarna på webbläsarens hjälpsidor. Tänk på att om du väljer att utesluta cookies så upphör flera av funktionerna på starofscand.se att fungera.
Informationen levereras aldrig till och görs aldrig tillgänglig för tredje part utanför vår koncern. Utomstående kan bara få insyn i informationen om det är nödvändigt för att utföra bestämda tjänster för Accline AB.
Genom att använda webbplatsen www.starofscand.se samtycker du till användningen av cookies.

Tvister och lagval
På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Accline Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vid frågor gällande Accline köpvillkor hänvisas kunden till Acclines kundtjänst via e-post: kundtjanst@accline.se.